TASARIMLA FARK YARATIYOR
 
Antalyalı girişimci Filiz Aksu’nun, sadece özel tasarım tekstil ürünlerinin satıldığı mağazası o kadar ilgi görüyor ki; şimdi ikinci mağazanın planlarını yapıyor. Aylık 15 bin TL ciro yapan mağazanın satışları hızla artıyor.
 
Röportaj: Ersan Çıplak
 
Genç girişimci, Filiz Aksu, tarafından kurulan Filiz’ce Butik, bir alana odaklandı. Sadece özel tasarım tekstil ürünlerinin satıldığı mağazası bölgesindeki binlerce mağaza arasından sıyrılarak hızla büyüyor. İlk satışını Aralık 2015’te gerçekleştiren mağaza günden güne müşteri sayısını ve cirosunu artırıyor. Mağazasında tek başına çalışan Filiz Aksu, şimdi iki personel almaya hazırlanıyor. Ayrıca, önümüzdeki iki yıl içinde ikinci şubesini açmaya hazırlanıyor. Özellikle kadın girişimcilere örnek olacak türden girişimcilik başarısı gösteren Filiz’ce Butik’in kuruluş ve gelişim sürecini şirketin sahibi Filiz Aksu ile konuştuk… 
 
Şirketinizin kuruluş ve hazırlık aşamalarından söz eder misiniz?
 
Filiz Aksu: Filiz’ce Butik’i, bölgemizdeki insanların duyduğu çok önemli bir ihtiyaç ve eksiklik üzerine kurdum. Burada yerli ya da yabancı menşeli olsun hemen hemen her tekstil üreticisinin mağazası var. Ancak tasarım ürünleri satan mağazaların sayısı fazla değil. İşte bu alanda boşluk olduğunu gördüm. Tüm hazırlıklarımı bu gerçeğe göre yaptım.
 
İlk etapta İstanbul’un yolunu tuttum. İstanbul’da kendi alanında Türkiye çapında tanınmış tasarımcıları ziyaret ettim. Bunların arasında bazılarıyla anlaştık. Gömlek, pantolon, abiye ve benzeri ürünleri farklı tasarımcıların koleksiyonlarından seçerek temin ettim. Bu ürünleri mağazamıza getirdik.
 
Mağazanızı ne zaman açtınız?
 
Filiz Aksu: Aralık 2015’te mağazamızı açtık. Mağaza yeri araştırırken, bulunduğumuz ilin en merkezi yeri olmasına özen gösterdik. Yaptığımız araştırmanın ardından Antalya Konyaaltı’nda 80’er metrekarelik iki katlı bir mağaza kiraladım. Bu mağazada sadece İstanbul’dan getirdiğim tasarım ürünler bulunuyor. Bu şekilde fark yarattığımızı düşünüyorum. Zira fabrikasyon ürünlerin satıldığı mağazalar arasında bir anda dikkat çekmeyi başardık.
 
Mağaza açılışından bu yana sadece 3-4 ay gibi kısa bir süre geçmiş. Buna rağmen satış performansını değerlendirir misiniz?
 
Filiz Aksu: Aylık 15 bin TL ciroya ulaştık. Bu rakam aslında beklentimizin üzerinde. Satışlarımız sürekli artıyor. Mağazada tek başına ben çalışıyorum. Ancak şimdi iki personel daha almam gerekecek. Bu kadar kısa sürede çok müşteriye ulaştığımız için gerçekten kendimizi başarılı buluyorum. Adeta kendi müşteri kitlemizi oluşturuyoruz. Günlük kıyafetlerin yanı sıra diğer mağazalarda bulunmayan ürünler çok ilgi görüyor. Zira herkesin yılbaşı sevgililer günü ya da doğum günleri gibi özel günlerde sevdiklerine sıradan ya da benzer hediyeleri almaktan sıkıldığını düşünüyorum. İşte bu kitle bizim mağazamızdaki ürünleri büyük bir beğeniyle satın alıyor. Diğer yandan yaz-kış sezon ayrımı yapmıyoruz. Mağazamızda tüm sezon giyilebilecek ürünleri bulmanız mümkün.
 
Önümüzdeki dönemde şirketinizi, işlerinizi geliştirmek adına nasıl bir büyüme planı yapıyorsunuz?
 
Filiz Aksu: Burası standart ürünlerin satıldığı klasik bir mağaza değil. Zaten işimiz tamamen yaratıcılık üzerine. Bu nedenle sürekli yenilik yapmak zorundayız. Bunun için neredeyse ayda birkaç kez İstanbul’a gidiyorum. Yeni koleksiyonları inceliyorum. Bize uygun olduğunu düşündüklerimin siparişini veriyorum. Önümüzdeki iki yıl içinde ikinci mağazamızı açmayı planlıyoruz. İkinci mağazamızı açtıktan sonra franchise konusunda bir hazırlığımız olacak. Ancak henüz bunun için daha çok erken olduğunu düşünüyoruz. Sanıyorum önümüzdeki 5 yılda franchise altyapısını kurmuş oluruz.
 
Son olarak işinizi kurarken hangi zorluklarla karşılaştınız ve bunları nasıl aştınız?
 
Filiz Aksu: Aslında bu iş fikri uzun süredir hayallerimde. Bunun için kafamda sürekli planlar yapıyordum. Artık bu işe adım atmam gerektiğine karar verince maddi konular karşımıza çıktı.  İşimizi kurarken sermayemiz yoktu. Halkbank’tan esnaf kredisi kullanarak bu sorunu aştık.