Güven Kuruyemiş – Mustafa Güven
 
Tabuları yıktı başarıyı yakaladı
 
Mustafa Güven 2000 yılında ilk kuruyemiş dükkânını açarken sektördeki tüm tabuları yıktı. Deneyimli mimarlarla çalışıp kendine özgü bir sunum ve ürün teşhir ekipmanları geliştirdi. Mahalle arası kuruyemişçi kalıbını yıkarak sektöre adeta konsept mağazacılık sistemini getirdi. Cevizi Kahramanmaraş'tan, inciri Aydın’dan, kabak çekirdeğini Nevşehir’den, kısaca her ürünü Türkiye'de en iyi üretildiği bölgeden getirmeyi prensip edindi. Kısa süre içinde İstanbul çapında altı şubeye ulaştı. Titiz çalışmalar sonucu sıra dışı bir başarı hikâyesi yakalayan Güven Kuruyemiş'in kuruluş, gelişim ve geleceğini, sahibi Mustafa Güven anlattı.
 
Röportaj: Ersan Çıplak
 
Güven Kuruyemiş kaç yılında kuruldu? Şimdi kaç mağazanız var?

Güven Kuruyemiş ilk mağazası, 2000 yılında açtı. Şimdi altı şubemiz var. Bunların hepsi İstanbul’da bulunuyor.
 
İşinizin gelişim süreci hakkında bilgi verir misiniz?

İlk mağazamız İstanbul Şişli’de açıldı. Yeni şube açma konusunda acele etmedik. Uygun koşulların oluştuğuna inandığımız zaman ikinci şubeyi açmak için hazırlıklara başladık. İkinci şubemizi 2005’te Nişantaşı’nda açtık. Üçüncüsü ise Kemerburgaz Göktürk’te faaliyetlerine başladı. Daha sonra bunlara Teşvikiye, Yeniköy ve Laleli’de açtığımız üç şube eklendi.
 
Kuruyemişi seven bir toplumuz. Müşterisi hazır bir pazar olarak görülüyor. Ancak siz bu pazarda fark yarattınız. Şirketinizin pazardaki pozisyonunu ve rakiplerden ayırt edici özelliklerini nasıl tanımlarsınız?

Bu işte kalite ve standart çok önemli. Biz geleneksel üretim metotlarıyla modern teknolojiyi birleştirdik. Ürünlerin hazırlanmasından sunumuna kadar her şeyi özenle seçiyoruz. Kullandığımız malzemeler büyük titizlikle hazırlanıyor. Müşterilerimize sağlıklı ve lezzetli ürün sunmak için kendi üretim tesisimizi kurduk.
 
İşinizi yaratıcılık, yenilikçilik ve yönetimsel açıdan nasıl değerlendirirsiniz?

Güven Kuruyemiş’te satılan ürünlerin tazeliğini koruması için saklama ve depolama koşullarına çok dikkat ediyoruz. Ürünün tazelik süresini en üst düzeyde tutmak için ‘kilitli ambalaj’ sistemini kullanıyoruz. Bu sayede tüm ürünlerimizde standart bir kaliteyi yakalıyoruz. Türkiye’nin çeşitli bölgelerinden temin edilen kuruyemişler, imalathanemizde
ayıklama, kavurma ve paketleme işlemlerinden geçirildikten sonra satışa sunuluyor.
 
Üretim tesisiniz nerede bulunuyor? Yeni üretim tesisiniz ne zaman faaliyetlerine başlayacak?

İmalathanemiz İstanbul Kemerburgaz Göktürk’te. Şu sıralar yeni tesisimize geçmek üzereyiz. Yeni imalathane için yine Kemerburgaz Bolluca mevkiinde bir yer satın aldık. Burada bin metrekare kapalı alana sahip yeni bir imalathane kurduk. Bunun için 2.5 milyon TL’lik yatırım yaptık.
 
Ürünlerinizi nerelerden tedarik ediyorsunuz?

Güven Kuruyemiş, sattığı her ürünü en iyi üretildiği bölgeden getirmeyi prensip edindi. Örnek vermek gerekirse; ceviz Kahramanmaraş ve Giresun’dan, incir Aydın’dan, badem Datça’dan, kayısı Malatya’dan, kabak çekirdeği Nevşehir’den, leblebi Denizli’den, dut kurusu Elazığ’dan, siyah kan üzümü Kilis’ten geliyor.
 
İnternet üzerinden satışlarınız var mı? Son dönemde en çok hangi ürünlere ilgi fazla?

Evet, var. İnternet ya da telefonlarla aldığımız siparişleri müşterilerimize kısa sürede teslim ediyoruz. Bu hizmetimiz İstanbul’daki tüm semtlerde geçerli. Şu sıralar en çok natürel kayısı, ceviz içi, çiğ natürel fındık içi, özel kavrulmuş Siirt fıstığı ve zarsız Datça bademi ilgi görüyor.
 
Şirketinizin erişmiş olduğu başarıyı finansal büyüme açısından nasıl değerlendirirsiniz? 2014 yılı sonu ciro hedefiniz ne kadardır?
Güven Kuruyemiş, her yıl büyüyen bir firma. Kurulduğumuz günden bu yana sürekli ciromuz artıyor. Bu yıl sonunda üç milyon TL ciroya ulaşmayı bekliyoruz.
 
Şirketinizin büyüme planları arasında hangi konulara öncelik verilecek? Örneğin kendi markanızla ürünler olacak mı?

Büyüme planlarımız doğrultusunda şube sayısını artırmayı hedefliyoruz. Yeni şubeler için öncelik İstanbul’daki gelişmiş ilçe ve semtlerde olacak. Aynı zamanda yurt içinde öncelik yine büyük şehirlerde olacak. Şimdilik marketlere ürün sunma planlarımız yok. Ancak başka sürpriz projelerimiz de yolda… Yeni üretim tesisimizle kapasite ve depolama gibi sorunlarımız kalmadı.
 
Yurt dışında şube açma planlarınız var mı?

Yurt dışında da mağazalar açmayı planlıyoruz. Bunun için ciddi hazırlıklar yapacağız. Şimdilik belirlenmiş bir hedef pazar yok. Ancak komşu ülkelerde çalışmalarımız olacak. Yurt dışında kendi markamızla mağazalar açmayı çok istiyoruz. Büyük ihtimalle franchising sistemiyle mağazalar açacağız. Bunun için girmek istediğimiz ülkede yerel bir partner bulup master franchise modelini kullanacağız. İlk etapta komşu ülkelerde şubeler açmayı hedefliyoruz.