OSMANLI TULUMBACISI YENİ LEZZETLER İLE BÜYÜYOR

8 çeşit tulumba geliştirdi 50 mağaza açtı.

Röportaj: Ersan Çıplak

Özcan ve Orhan Durmaz isimli iki kardeş tarafından 2007 yılında İzmit’te kurulan Osmanlı Tulumbacısı, genç bir gıda şirketi. Kendi alanında faaliyet gösteren şirketler gibi çok köklü bir geçmişi yok. Ancak hızlı bir şekilde büyüyen Osmanlı Tulumbacısı, Türkiye çapında 18 ilde 50 mağaza açmayı başardı. Oldukça iddialı bir büyüme performansı gösteren Osmanlı Tulumbacısı önümüzdeki 5 yılda yurtiçinde 50, yurtdışında da 25 mağaza açarak şube sayısını 125’e çıkarmayı hedefliyor.

Küçük bir imalathane ve satış mağazasıyla yola çıkan Osmanlı Tulumbacısı, üretiminde kullandığı farklı üretim teknikleri ve farklı damaklara hitap eden yeni ürün çeşitleriyle tüketicilerin beğenisini kazandı. Kurumsal yapısını tamamlayan şirket 2010 yılından bu yana franchising sistemiyle büyüyor. Osmanlı Tulumbacısı’nın girişimcilik başarısını Özcan Durmaz ile konuştuk…

Bu işe nasıl adım attınız? İşinizin mevcut gelişim süreci hakkında bilgi verir misiniz?

Daha önce gıda sektöründe farklı bir alanda faaliyet gösteren bir işletmem vardı. Bulunduğumuz bölgede farklı bir iş yapmaya karar verince araştırmalar yaptım.

2007 yılında İzmit Gölcük’te küçük bir imalathane açarak tulumba tatlısı üretmeye başladım. Burada ürettiğim klasik Osmanlı tulumbasını yine bana ait küçük bir dükkanda satıyordum. Bu şekilde yaklaşık iki yıl devam ettim. İlk yıllarım böyle geçti. Bu işi yapan diğer üreticileri gibi tek çeşit tulumba üretip satıyordum. Bulunduğumuz bölgede iyi bir müşteri kitlesini ulaştık. Satışlarımız sürekli artıyordu. Artık kapasitemizi artırmamızın zamanı gelmişti.

İmalathaneyi büyütme kararını hangi dönemde aldınız?

Mevcut üretim hacmimiz artık talepleri karşılayamaz duruma gelmişti. 2009’da işimizi büyütme kararı aldık. Yeni makine ve ekipmanlara ihtiyacımız vardı. Bunun için İstanbul’un yolunu tuttuk. Gerekli makineleri temin ettik. Artık o dönemde müşteri taleplerini rahatlıkla karşılayacak bir üretim kapasitesine ulaştık. 
 
İşinizi büyütürken ne tür engeller ya da zorluklarla karşılaştınız?

İşimiz kurarken ve geliştirirken merdiven altı tabir edilen kayıt dışı tatlı üreticiler rekabet etmenin zorlukları çok yaşadık. Çünkü biz doğal malzemeler kullanırken bu tarz ürünleri piyasaya sunanlar karşımıza ucuz ürünlerle çıkıyorlardı. Ancak biz hiçbir zaman kaliteden , ödün vermedik. Bu bizim en güçlü silahımız oldu.

Kendi alanınızda ilklere imza atarak klasik tulumba tatlısını farklı çeşitlerde üretmeye nasıl karar verdiniz?

Şirketimizin büyüme planlarını sadece üretim kapasitesini artırmakla sınırlı tutmadık. Bunları yaparken Ar-Ge çalışmaları da yaptık. Yeni ürünler geliştirdik. Sade, çikolatalı, antepfıstıklı, karamelli, frambuazlı, portakallı, tarçınlı ve kahveli olmak üzere sekiz çeşit tulumba üretiyoruz. Geliştirdiğimiz her yeni ürün müşterimizden yoğun ilgi gördü. Zenginleşen ürün çeşitleri ve yüksek satış rakamları bizi yeni bir döneme taşıdı. Artık bulunduğumuz bölgede yatırımcıların ilgisini çekmeyi başarmıştım. Bize franchise teklifleri gelmeye başladı.

Osmanlı Tulumbacısı’na bayilik ya da franchising teklifleri ne zaman gelmeye başladı? Size gelen ilk taleplerini nasıl karşıladınız?

2010 yılında franchise taleplerini değerlendirmeye başladık. İlk şubemizi Balıkesir Bandırma’da açtık. Zaman içerisinde şehir dışından da başvurular gelmeye başladı. Bu gelişme bizi yeniden üretim tesisimizi büyütme kararı almamıza neden oldu. Bu doğrultuda yeni bir fabrika kurma kararı aldık. Aynı zamanda mağaza standartlarımızı belirledik. Şirketimizin franchising altyapısını kurduk. Başlangıçta Marmara Bölgesi’nde yeni şubeler açtık. Ardından Karadeniz ve Ege Bölgeleri’ndeki illerde şubeler açtık. Şimdi Türkiye’nin her bölgesinde şubelerimiz var.

Şu anda kaç mağazanız var? Önümüzdeki dönemde şube sayını kaça çıkarmayı hedefliyorsunuz?

Osmanlı Tulumbacısı’nın 18 ilde 50 mağazası var. Önümüzdeki beş yılda yurtiçinde 100 mağazaya ulaşmayı hedefliyoruz. Yurtdışında ise 25 mağaza açma planımız var.

Yurtdışı mağazanızı ne zaman açtınız?

Ekim 2014’te Hollanda Rotterdam’da açtık. Şimdi bu şehirde üç mağazamız var. 
 
Mevcut üretim tesisi için ne kadarlık yatırım yaptınız?

Yeni üretim tesisimizde tulumbanın yanı sıra baklava, kadayıf, pasta, börek üretiyoruz. Ayrıca Osmanlı şerbetleri ve dondurma da üretmeye başladık. Tüm bunların yanı sıra müşterilerimize kahve çeşitleri de sunuyoruz. Bu tesis için ek yatırımlar yapmaya devam ediyoruz. Tamamladığında toplam 3 milyon TL’lik yatırım yapmış olacağız. Şimdi ayda 100 ton üretim yapıyoruz. Bu tesiste ürettiğimiz tüm ürünler soğuk zincir bozulmadan şubelerimize sevk ediliyor?

2013’de ne kadarlık ciro elde ettiniz? 2014 sonu ciro beklentiniz ne kadardır?

2013 yılında 5 milyon 700 bin TL ciro elde ettik. 2014 yılı ciro beklentimiz ise 6 milyon 300 bin TL.
 
Osmanlı Tulumbacısı’nın mağaza konsepti hakkında bilgi verir misiniz?

Osmanlı Tulumbacısı’nın üç farklı konsepti var. AVM’lerde ortalama 12 metrekarelik kiosk’lar açıyoruz. En az 45, en fazla 85 metrekarelik cadde mağazalarımız var. Ayrıca 65 metrekare kapalı, 60 metrekaresi bahçeli olmak üzere 125 metrekarelik mağazalarımız da var.

Peki, bu mağazaların yatırım tutarları ne kadardır?

AVM için toplam 50 bin TL yeterli. Cadde konseptinin yatırım tutarları ise 75-125 bin TL arasında değişiyor.