HAYALLERİ GERÇEK OLDU
 
Elif Öztürk, 2004’te annesinde devraldığı küçücük bir dükkanı modern bir güzellik merkezine dönüştürdü. Mesleki eğitimlerle kendini sürekli yenileyen Öztürk şimdi markalaşma konusunda planlar yapıyor.
 
Röportaj: Ersan Çıplak
 
“İşini çok sevmek ve bunu büyük bir ciddiyetle yapmak…” 34 yaşındaki genç girişimci Elif Öztürk, başarısını bu sözlerle özetliyor. Elif Öztürk ortaokul, lise döneminde okulundan arta kalan tüm zamanlarını annesi Nursen Arkat’ın İstanbul Kağıthane’deki güzellik salonunda geçiriyor. Burası 1997’de kurulmuş. Bu küçük işyerini büyütme planları yapan Elif Öztürk, bir yandan eğitimine devam ediyor. Anadolu Üniversitesi İşletme Fakültesi’nden mezun olduktan sonra işin başına geçiyor. 2004’ten itibaren aklındaki tüm planları bir bir uygulamaya geçiriyor. Elif Öztürk, 30 metrekarelik bu salonu şimdi içinde lazer epilasyondan kalıcı makyaja, saç kesiminden cilt bakımına kadar birçok hizmetin sunulduğu modern bir güzellik merkezine dönüştürdü. Elif Öztürk’ün girişimcilik serüveni özellikle kadın girişimcilere örnek olacak türden. İşte ayrıntılar…
 
Şirketinizin büyüme performansını görme açısından ilk yıllar ile şimdiki durumunuzu karşılaştırır mısınız?
 
İşlerimizi adeta adım adım büyüttük. Öncelikle bizim için yeterli olmayan fiziki koşulları değiştirmekle başladık. İçinde bulunduğumuz pasajın diğer tarafında yaklaşık 40 metrekarelik bir yerdi. Daha büyük bir alana ihtiyacımız vardı. Bunun için içinde bulunduğumuz bu yeni yerimize taşındık. Burası 80 metrekare. Artık müşterilerimize rahat ve konforlu bir mekanda hizmet sunabiliyoruz.
 
Bunun için neler yaptınız?
 
Müşterilerimize sunduğumuz her yeni hizmet için kurslara gittim. Eğitimini aldığım her yeni hizmeti salonumuzda uygulamak için cihaz ve ekipmanlara ihtiyaç oluyordu. Bunlara yatırım yapmamız gerekiyordu. İşlerimizi büyütürken aynı zamanda ciddi oranlarda yatırımlar yapıyorduk. Her zaman en modern cihaz ve ekipmanları satın alarak salonumuzu şimdiki haline dönüştürdük.

Özellikle son yıllarda neredeyse her köşe başında kuaför ya da güzellik merkezleri açılıyor. Siz; rekabetin bu kadar yoğun olduğu pazarda nasıl fark yarattığınızı düşünüyorsunuz?
 
Güzellik salonlarının sayısı çok büyük bir hızla artıyor. Hiçbir dönemde olmadığı kadar keskin bir rekabet var.
 
Hangi alanlarda fark yarattığınızı düşünüyorsunuz?
 
Bu alanda kalıcı olmak adına tüm çalışmalarımızı büyük bir titizlikle yürütüyoruz. Örneğin kullandığımız aletleri ameliyathanelerde kullanılan dezenfektanlar ile temizliyoruz. Salonumuz sadece kadınlara özel. Çok uzun yıllardır bize gelen müşterilerimiz var. Diğer yandan çalışanlarımızla iyi bir ekip olduğumuzu düşünüyorum. Benimle birlikte 6 kişilik bir ekibiz.
 
Önümüzdeki dönemde şirketinizi büyütmek adına ne tür çalışmalarınız olacak?
 
Kendi alanımızdaki yenilikleri takip ediyoruz. Bunun için sektörümüzle ilgili tüm fuarları takip ediyorum. Bize yeni bir şeyler katacağını düşündüğümüz eğitim programları, kurs ya da benzeri etkinlikleri çalışanlarımızla birlikte takip ediyoruz. Halkbank’tan aldığımız 100 bin TL’lik krediyle işlerimizi büyüttük ve bugünlere kadar geldik. İlerleyen yıllarda şubeleşme çalışmalarımız olacak.
 
Sosyal medyayı kullanıyor musunuz?
 
Aslında bu yeni dönem bizim gibi küçük işletmeler için büyük fırsatlar yaratıyor. Eskiden pazarlama ve reklam çalışmaları için yüksek bütçeler gerekiyordu. Bu haliyle sadece büyük gruplar tarafından yapılabiliyordu. Oysa şimdi her bütçeye, her hedef kitleye, her alana uygun pazarlama çözümleri bulmak mümkün. Bu da internet sayesinde gerçekleşti. Bu kanalları en etkin şekilde kullanıyoruz. Geri dönüşümlerden de çok memnunuz.