BİLGİ YÖNETİMİNDE DEVRİM!
 
İTÜ Arı Teknokent’te faaliyet gösteren şirketlerden biri olan Bodru.com, bulut tabanlı iş çözümlerine yepyeni bir yaklaşım geliştirdi. KOBİ'ler Bodru’nun çözümleri sayesinde birkaç dakikada kendilerine uygun mobil ve web tabanlı uygulamaları oluşturabiliyorlar…
 
Haber: Ersan Çıplak
 
Yeniliğe, inovasyona, fark yaratmaya, araştırma ve geliştirmeye (Ar-Ge) önem vermenin, bunlara yatırım yapmanın bir ürünü Bodru.com... Ahmet Yürekli ve ortaklarıyla birlikte kurulan şirket, bulut tabanlı iş çözümlerine yepyeni bir yaklaşım getirdi. Şirket özellikle KOBİ’lere sunduğu hizmetleriyle dikkat çekiyor.
 
Bodru, 2011’de hazırlık çalışmalarına başlamış. 2014 yılından itibaren yaygın beta programını devreye alan şirket, bu tarihten sonra dünyanın her tarafından kullanıcılara hizmet verebilir duruma gelmiş. 1 Ocak 2015’te tüm özellikleri ve mobil uygulamalarımı yaygın ticari kullanıma açılmış. Şirketin kuruluş ve gelişim sürecinin Bodru’nun Kurucu Ortağı Ahmet Yürekli ile görüştük.
 
Kendi alanınızda nasıl fark yarattınız?
 
Ahmet Yürekli: Bodru.com, küçük ve orta büyüklükteki işletmelerin bilgi yönetiminde devrim yaratacak bir proje. Sadece Türkiye için değil, tüm dünyadaki KOBİ’ler için bugüne kadar hayal bile edilmesi zor olan özellikleri çok kolay kullanılan bir ortamda, ücretsiz veya çok düşük bir abonelik ücretiyle sağlıyor.
 
Çözüm ve hizmetleriniz hakkında bilgi verir misiniz?
 
Ahmet Yürekli: Kurumsal bilgi teknolojileri, küçük şirketlerin sahip olduğunun çok ötesinde kaynakları gerektiriyor. Yazılımı veya web üzerinden sağlanan servisleri ücretsiz sağlayabildikleri zaman bile personelin eğitimi, yazılımın kurumun ihtiyaçlarına uyarlanması, danışmanlık hizmetleri, sistem yönetimi gibi konular için gereken kaynaklar çok fazla olabiliyor.
 
Bu durum, KOBİ’lerin büyük firmalara karşı bilgi teknolojileri kullanımında çok daha geri kalmalarına veya gelirlerinin daha büyük bir kısmını BT’ye harcamalarına yol açıyor.
 
Bodru.com, KOBİ kullanıcılarının zaten sahip olduğu beceriler üzerine inşa edilmiş, kolay kullanımlı bir kurumsal bilgi sistemi. İçinde müşteri ilişkileri yönetimi (CRM), kurum içi iletişimi sağlayan bir özel sosyal ağ platformu, dosya paylaşımı, kurum içi arama motoru ve arşivleme sistemi gibi özellikler var.
 
Daha da önemlisi, kullanıcılar ihtiyaç duydukları özellikleri birkaç dakika içinde Bodru.com’a kolayca ekleyip bunları şirket içinde paylaşımlı olarak kullanabiliyorlar. Bugüne kadar büyük paralara mal olabilen şikayet yönetim sistemi, arıza takip sistemi, vardiya raporları, kurumsal bilgi tabanı gibi çeşitli uygulamalar Bodru içinde birkaç dakikada devreye alınabiliyor.

Tüm bu özellikler, KOBİ çalışanları ve yöneticilerinin, çok daha büyük şirketlerin sahip olduklarına benzer imkânlarla, hatta çoğu zaman daha da ileri özelliklerle çalışmalarına imkan tanıyor. Bunun KOBİ’lerin pazardaki konumu ve rekabet gücü üzerinde önemli etkileri olacağını düşünüyoruz.
 
Şu an da şirketinizde kaç kişilik bir ekip görev yapıyor?
 
Ahmet Yürekli: Halen Bodru.com projesinde 6 kişilik bir ekip çalışıyor.
 
Kurumsal bilgi teknolojilerini bireyselleştirilmesinde öncü şirketlerden biri olarak nitelendiriliyorsunuz. Bu alandaki uygulamalarınız şirketlere ne tür avantajlar sağlıyor?
 
Ahmet Yürekli: KOBİ’lerde bilgi yönetimi için kullanılan araçlar, muhasebe, stok, bordro gibi bazı kaçınılmaz alanlar dışında oldukça kısıtlı kalıyor. Oysa tek başına bunlar, bir şirketi güçlü ve rekabetçi kılmaya yetmiyor.
 
Şirket içindeki herkesin bilgi paylaşımını çok daha iyi yapabilmesi, her an en doğru kararı almak için gerekli bilgilere kolayca ulaşabilmesi, şirketin başka noktalarında olup biteni takip edebilmesi, çalışanların birbirlerine destek olabilmesi çok önemli. Bunu sağlayabilen bilgi sistemleri, bugüne kadar en zor kurulan ve en pahalıya mal olan sistemlerdi. Doğal olarak bunlar sadece büyük şirketlerde kullanılıyordu.
 
Oysa bunların hepsini, hepimiz kişisel olarak kullanabilecek becerilere sahibiz. Sosyal ağlarda birkaç dakika gezinerek tüm arkadaşlarımızın politik görüşlerinden öğlen yemeğinde yediklerine kadar her konuda bilgi sahibi olabiliyor, bunlar hakkında görüş paylaşabiliyoruz. Fotoğraf ve videolarımızı paylaşabiliyoruz. Arkadaşlarımızın hangilerinin doğum günlerinin yaklaştığını öğrenebiliyoruz.
 
Bodru.com, işte bunun gibi becerileri iş ortamında kullanmayı sağlıyor. Sosyal ağlarda alıştığımız kullanıcı deneyimini, şirket içinde olup bitenleri takip etmek, müşteriye verilen teklifi paylaşmak, müşterinin şikayetinden haberdar olup çözüm yöntemini iş arkadaşına önermek gibi pek çok işi Bodru.com’da gerçekleştirmek bu şekilde kolayca mümkün oluyor.
Kullanılan teknoloji ve bu teknolojinin kullanıcılara sağladığı avantajlı özelliklerinden söz eder misiniz?
 
Ahmet Yürekli: Bodru.com, web üzerinden ücretsiz bir hesap açılarak hemen kullanılabiliyor. Şirket içinden bir yönetici hesabı açıp iş arkadaşlarının email adreslerini yazarak servisi kendi şirketinde hemen başlatabiliyor. Bunun için bir ödeme gerekli değil. Bodru.com 5 kişiye kadar kısıtlı özelliklerle ücretsiz kullanılabiliyor, ama bu haliyle bile pek çok şirketin temel iç iletişim ihtiyaçlarını karşılamaya yetiyor. Daha büyük gruplar ve gelişmiş özellikler için ise Premium aboneliğe geçilebiliyor.
 
Bodru.com web üzerinden kullanılabildiği gibi, iPhone ve Android uygulamalarıyla mobil olarak da kullanılabiliyor. Tüm kullanıcılarımıza bu ücretsiz uygulamaları indirmelerini öneriyoruz. Bunlar, mobil bildirim mesajlarını, fotoğraf ve konum paylaşımı gibi özellikleri de destekliyorlar. Bodru mobil uygulamalarını kullanarak mobil satış ve servis ekipleriyle iletişimde çok farklı uygulamalar yapan KOBİ’ler var.
 
Söz konusu teknoloji şirketiniz tarafından mı geliştirildi? Bu aşamada devlet kurumlarından herhangi bir hibe ya da destek aldınız mı?
 
Ahmet Yürekli: Bodru tamamen İTÜ ARI Teknokent’te geliştirildi. Projenin başlangıç aşamasında TÜBİTAK’tan da destek aldık. Bu destekler dünya klasında bir ürün çıkarmada bizim için çok önemli oldu. Ayrıca geçtiğimiz günlerde İTÜ ARI Teknokent’in düzenlediği ITU GATE programıyla Chicago ve San Francisco’ya gittik. Bu süreçte öncelikle ITU GATE’in sunduğu farklı eğitimlere katılarak iş modeli geliştirme ve değerlendirme, pazar araştırması ve analizi, strateji ve rekabet analizi gibi yeteneklerimizi üst seviyeye taşıma imkanı yakaladık.
 
Şirketiniz yeni projeleri var mı?
 
Ahmet Yürekli: Bodru.com’un özelliklerini sürekli geliştirmeye devam ediyoruz.
 
Mevcut çözümlerinizi yurtdışına ihraç etme planlarınız var mı? Varsa yurtdışı büyüme planlarınız hakkında bilgi verir misiniz?
 
Ahmet Yürekli: Bodru.com yerel bir çözüm değil. İlk günden itibaren bunu uluslararası pazarlar için hazırladık. Çok dilli olarak çalışıyor ve yerel değil global nitelikte iş sorunlarına çözüm üretiyor. Beta dönemimizden itibaren yurt dışı kullanıcılara da hizmet veriyoruz. Önümüzdeki dönemde yurt dışı kullanıcı sayılarımızı çok daha hızlı arttırmak için hazırlıklarımızı sürdürüyoruz.