YENİ NESİL MAKARNA

Her şey evde yenmeyen kereviz, brokoli gibi sebzeleri eşine ve kızına yedirmek için girdiği çabayla başladı. Annelik içgüdülerinin yanına gıda mühendisliği bilgisini ekleyen Tuğba Bayburtluoğlu ortaya içinde sebze olan ama kokusundan eser olmayan çeşit çeşit makarnalar çıkarttı. Şimdi ise bir örneği olmayan sebzeli makarnalarını, sağlıklı beslenmek isteyenlerle buluşturuyor.
Haber: Tarık Dağlı
 
Tuğba Bayburtluoğlu 15 yıllık gıda mühendisliği kariyerine annelik nedeniyle son vermişti. 2011’de sebze ile makarnayı birleştirmenin aklına düştüğü günlerde asıl önceliği aile beslenmesine daha fazla sebze katmaktı. Ama kariyerine dönmeyi de aklının bir kenarında tutuyordu.
 
Yine de kafasını kurcalayan sorulara cevap aramak, çıktığı yeni yolculukta en büyük rehberi oldu. Kendi tabiriyle “Bir kilo ıspanağı aldığın gibi çürütmeden yıkamak gerek. Onun için de en az 35 dakika ve litrelerce su harcamak lazım. Bir de üstüne insanın beli ağrıyor. Ayrıca yabancı yemek programlarındaki sağlıklı, lezzetli ve pratik çözümler Türkiye’de yok ve belki hiç gelmeyecek. Ve son olarak bizim evde kerevizi, brokoliyi sadece ben yiyorum, bir şey yapmam lazım” diyerek yola çıktı.
 
Bir akşam kerevizi haşlayıp püre haline getirdi, tam buğday unu ile karıştırıp ev eriştesi yaptı. Kerevizli erişte, ev ahalisi tarafından çok beğenilince Tuğba hanım yeni kariyerine başlamış oldu. En önce undan vazgeçip daha besleyici olduğu için irmik kullanmaya başladı. Farklı sebzeleri çeşitli oranlarda denedi. Hazırlaması zahmetli olabilen kereviz, ıspanak ve brokolide karar kıldı. Defalarca yapılan deneme yanılmaların ardından sebzelerin tadının makarna içerisinde eriyip gideceği en yüksek oranı tutturdu. Bunlar yetmedi diyabetler de diyet yapanlar da makarnadan uzak kalmasınlar diye Sebzeli Tam Buğday Makarnasını hazırladı. Kim denediyse çok beğendi, piyasaya çıkması gerektiğini söyledi. Fikir seviyesinden fiiliyata geçerken tabi ki tek başına kalmadı. Tuğba Hanım, üretimden etiketlemeye, fotoğraf çekiminden sitenin tasarımına kadar her aşamada aile ve dostlarının yardımını alarak Makarna, Lütfen!’i tüketicilerle buluşturdu. Daha önce piyasada hiç bulunmayan makarna çeşitleri hazırlayan Tuğba Hanım pancarlı-kabaklı, kerevizli, karışık otlu, keçi peynirli gibi çeşitli ve hazır bulunmayan makarnalar yaparak satışa başladı. Kısa sürede başarı sağlayan kadın girişimci 'Makarna, lütfen!' markasıyla organik ve sağlıklı gıda sektörüne kendi başına yeni bir soluk getirdi. Makarna konusunda denenmemiş bir ilki başaran Makarna, Lütfen! aynı zamanda sos ve zeytinyağı, baharatlar, sebze karışımları, yeni denenmiş ve onaylanmış mutfak aletleri ve tarifleri denenmiş kitapları da müşterileri ile buluşturdu.
 
Kısa sürede Türkiye’nin en hızlı büyüyen internet satış markalarından birine imza atan Tuğba Bayburtluoğlu gelecek hedeflerini ise şöyle açıkladı: Amerika’yı tekrar keşfetmesem de mesela kerevizli ve brokolili makarna üreten yok. Zahmetli ve butik bir iş. Çünkü lafta değil gerçekten bol sebze var içlerinde. Sebzelerin antioksidan, mineral, vitamin ve özellikle lif değerleri de korunuyor. Kesinlikle organik ve tam tahıllı makarnalar üreteceğim. Butik kalmak, taleplere göre şekillendirmek istiyorum projemi. Yeni fikirlere sonuna kadar açığım. Zaten gelen talepler doğrultusunda  her geçen gün yeni “Bebek tarhanası” gibi yeni ürünler katıyoruz. Bu ürünler daha da zenginleşecektir. Kısaca Makarna, Lütfen!, hikayesinin çok çok başında yeni bir marka. Umarız güzel bir hikaye olur.