“Halkbank’ın çok beğenilen Paraf Kredi Kartı ile ilgili görüşmelerimiz devam ediyor.”

Mecit Mert Çetinkaya, iş hayatına denizcilik sektöründe başladı. Ancak geçen yıl bambaşka bir iş kolunda faaliyete geçti. İstanbul’lulara ulaşılabilir, lüks ve kişiye özel makam aracı hizmeti veren Bee34 şirketini kurdu ve hızla tanındı. 2014 yılı için hedefi araç filosundaki otomobillerin modellerini ve sayılarını arttırarak büyümek. Yeni yatırımları için bankalarla yakın dirsek temasında bulundukları söyleyen genç girişimci şu sıralar Halkbank’la Paraf Kredi Kartı üzerine görüşmeler yapıyor.    

Kısaca kendinizden bahseder misiniz?
İstanbul 1978 doğumluyum. Bilgi Üniversitesi Televizyon Haberciliği  ve Programcılığı mezunuyum. Daha sonra aile mesleğimiz olan denizcilik üzerine Londra' da Metropolitan Üniversitesi'nde Commercial Operations of Shipping eğitimi aldım. Evliyim, üç yaşında bir oğlum var.

Kendi işinizi yapmaya nasıl karar verdiniz? Bunu yapmaya karar verirken kimden destek aldınız?
2013 yılına  kadar aile mesleğimiz olan denizcilik sektöründe çalıştım.  2013 yılının başında lüks araçlarla yolcu taşımacılığında yeni bir uygulamaya geçildiğini öğrendim ve deniz taşımacılığından sonra lüks yolcu taşımacılığını da bünyemize katarak  hizmet sektörüne girmiş oldum. Ulaşılabilir, Lüks ve Kişiye Özel Makam Aracı ilkeleri olan Bee34 şirketini kurdum.

Birçok başarılı hamle gerçekleştirdiniz. Bu yolda ilerlerken neler yaşadınız?
Her şeyden önce yeni  bir şirket  kurmanın ne kadar zorlu bir süreç olduğunu  iyi anladım. Felsefemiz mükemmellik olduğu için şirketin her türlü detayı ile bizzat uğraşmayı tercih ettim. Lüks hizmet vermenin detaylarda gizli olduğunun bilincindeyim. Yatırımlarımızı yaparken de müşteriyi memnun etme kriterini hep ön planda tuttum.

Neden bu işi yapmaya karar verdiniz?
İstanbul’da daha önceden verilmemiş ve İstanbul’luların pek de  alışık olmadığı bir hizmeti veriyoruz. Kişiye özel şoförlü makam aracı tahsis ediyoruz. En önemlisi de bunu resmi ruhsat ve belgelerle onaylı  olarak yapıyoruz. Daha önceki yıllarda bu hizmet rent a car şirketleri tarafından ya çok yüksek bedel karşılığında ya da hizmet kalitesi çok düşük yapılmaktaydı. Faturalandırılmayan bir gelir vardı ve en önemlisi de  bu  taşımacılığı yapan şirketlerin resmi belgeleri yoktu. Bee34 bu belgeye sahip ilk firmalardan bir tanesi ve verdiğimiz hizmet,  modern hayatı  çok kolaylaştıran ve yaşam kalitesini arttıran bir servis. Biz bu hizmeti ulaşılabilir fiyatlara vererek toplumumuzda böyle bir  servise gereksinim duyan bir çok kişiye ulaşabilmeyi amaçlıyoruz. Örneğin  çocuğunu  kursa  veya bir arkadaşının doğum günü partisine yollayacak ebeveynler önceden korsan taksilerle anlaşmanın haricinde bir seçeneğe sahip değildi. Oysa şimdi biz bu hizmeti çok daha kaliteli ve emniyetli verebiliyoruz. Dilerse ebeveyne bir şifre verip GPS üzerinden çocuğunun bindiği arabayı takip şansı tanıyoruz. Başka bir örnek de gece eğlenmek için  dışarı çıkmak isteyen gençler. Arabalarını almadan Bee34’den şoförlü araç kiralayarak sevenlerini, ailelerini tüm gece merakta bırakmıyorlar. İş dünyasına  gelince; bir iş adamının gün içerisindeki tüm toplantılarına ve iş ziyaretlerine zamanında ve  konforlu ulaşmasını sağlıyoruz.  Verdiğimiz servis yurtdışındaki limousine servislerinin aynısı ancak çok daha ulaşılabilir fiyata. Profesyonel eğitimlerden ve işe alınma sınavlarından geçmiş  bay ve bayan Bee34 şoförlerinin verdiği  mükemmel servis ile yüksek müşteri memnuniyeti sağlıyoruz.

Önemli girişimcilerden sayılırsınız. Sizi bu yola iten, cesaretlendiren neydi?
Öncelikle bu sektörün geleceğinin olduğunu düşünüyorum. İstanbul’luların böyle bir hizmete kesinlikle ihtiyacı var. Ayrıca her sene gelen turist sayısı artmakta ve sadece önümüzdeki sene İstanbul’da otuza yakın 5 yıldızlı otel açılacak. Bunların hepsi bizi cesaretlendiriyor açıkçası.

Genç iş adamı olmanın zorlukları neler, iş hayatında zorlandınız mı, ya da genç olmanın avantajlarını gördünüz mü? 
Fazla da genç sayılmam; yaş 35, yolun yarısı, ancak kurulu bir düzenden geldiğim ve ilk defa sıfırdan bir iş kurup geliştirdiğim için bazı tecrübesizlikler ve sıkıntılar çektim. Tabii bir de Bee34 ile yeni bir sektöre girdim, yani  hiç bilmediğim ve dinamiklerine alışık olmadığım bir pazar söz konusu. Ama girişimci ruhumuz ve pazara çabuk adapte olabilme özelliğimizle çabuk öğreniyoruz ve  sağlam ilerliyoruz. Şu an Bee34 un kadrosu, birçok rakibimize göre çok daha kurumsal, yenilikçi ve atak. Bu da bize büyük avantaj sağlıyor.

Yaptığınız işten istediğiniz sonuçları alabildiniz mi? İleriye yönelik koyduğunuz hedefler nelerdir?
Şu an daha emekleme aşamasındayız. Beklentilerimize henüz ulaşmadık. 2014’ün ilk çeyreğinin sonunda ulaşacağımızı tahmin ediyoruz. Bu da yeni kurulan bir firma için hızlı bir gelişim. 2014  ikinci yarısı için hedeflerimiz ise araç filosunda  ve araç modellerinde artış.

Kredilerle aranız nasıl?
Denizcilik sektöründen geldiğimiz için kredilere hiç yabancı değiliz.

Bankacılar seviyor mu sizi?
Bankacılar, bankacılık hizmetlerini kullanan ve kredilerini zamanında ödeyen firmaları severler. Dolayısı ile bizi de seviyorlar. Tabii biz de onlarla yeni yatırımlarımız için  dirsek temasındayız. Hatta şu an için Halk Bankası’nın çok beğenilen Paraf Kredi Kartı için de görüşmelerimiz devam ediyor. Belki ileriki günlerde Paraf Kredi Kartı sahipleri de bu ayrıcalıklı hizmetten faydalanıyor olacaklar.

 

Genç iş adamı girişimcilere/gençlere öneriniz nelerdir?
Öncelikle kararlı ve sabırlı olmaları lazım. Planlamayı doğru yapıp işlerinin kontrolünü ellerinde tutmaları çok önemli. Pazarı iyi tanıyan, hedeflerini doğru koyan ve doğru yatırım sermayesini sağlayan girişimciler için  başarı kaçınılmaz.

iletişim sosyal medya üzerinden yapılacak.

KOBİ’ler sosyal medyayı nasıl kullanmalı?
Sosyal medya kullanımı henüz Türkiye’de çok gelişmiş değil. Büyük kurumlar bile buna tam hakim değilken KOBİ’lerin bunu kullanmasını bekleyemezsiniz. Ancak sosyal medya şu anki hayatımızın akışında çok önemli bir yerde. Sosyal medyayı doğru şekilde kullanmayı becerebilen işletmeler mutlaka uzun vadede bunun faydalarını göreceklerdir.

Sosyal medyada işletmenizin itibarını nasıl korumalısınız?
Bee34 olarak sosyal medya yönetimi için anlaşma yaptığımız bir ajansımız var ve konusunda en iyilerden bir tanesi. Şu an için Facebook’da çok aktifiz ; on binin üzerinde takipçimiz var .
Bütün kampanya ve aktivitelerimizi buradan yürütüyoruz ve çok da faydasını görüyoruz. Bu ay itibarı ile Twitter'da da olacağız .

Bir KOBİ’nin sosyal medya konusunda yapabileceği en büyük hatalar neler?
Açıkçası bu konunun uzmanı değilim. İtibar yönetimi başlı başına bir sektör. Kesinlikle göz ardı etmemek gerekir diye düşünüyorum.

Sosyal medya yardımıyla işimizi geliştirmek mümkün müdür?
Kesinlikle. Artık Avrupa’da ve Amerika’da bütün işletmeler profesyonel ajanslarla sosyal medyada reklamlarını ve kampanyalarını yürütüyorlar. Reklam bütçelerinin çoğu sosyal medyaya gidiyor. Bee34 olarak bizde çok daha büyük bir kitleye bu yolla hitap edebiliyoruz. Müşterilerimizi kampanyalarımızdan anında haberdar edebiliyoruz. Müşteri ile direkt iletişimde olup beklentilerini öğrenip hizmet kalitemizi sürekli arttırıyoruz. Türkiye’de çok yaygın olmasa da artık yavaş yavaş sosyal medyanın öneminin bilincine varılmaya başlandı ve gelecekte de ürün geliştirme ve müşteri ile