Üç dahi gençten emlak sektörüne yeni boyut

Metrekare.com’un üç kurucu ortağının üç ortak özelliği var. Üçü de genç, üçü de girişimci ve üçü de mühendis. Ve hepsi öğrencilik yıllarından başlayarak çok başarılılar. Sınavlarda Türkiye derecelerini kimseye bırakmayan şampiyon ortakların ayrıca bilim ve teknoloji alanında da pek çok madalyaları ve ödülleri bulunuyor. Kurucusu oldukları emlak sitesinin benzerlerinden farklı oluşuna belki de bu yüzden hiç şaşmamak gerekiyor. Metrekare.com emlak sektörü ile ilgili her türlü bilgiyi tek çatı altında toplamak üzere hayata geçirilmiş bir seri ilan sitesi. Site, ev ya da ofis kiralamak veya satın almak isteyen kişilere farklı bir boyut sunuyor. 
Röportaj: Betül Alakent

Türkiye’de hızla gelişen emlak sektörü beraberinde yeni yatırımcıları da gün yüzüne çıkarıyor. Emlak denildiğinde akla hemen inşaat gelse de sektör, kiralamadan satışa geniş bir portföy sunuyor. Artan yatırımlarla birlikte satış ve kiralama alanındaki oyuncuların sayısı ise her geçen gün artıyor. Evlerin fotoğrafları, fiyat ve metrekare gibi bilgileri sunan bu oyuncuların gözden kaçırdığı bir detay üç genç mühendis için girişimcilik fırsatı doğurmuş. 2013 yılı Nisan ayında Metrekare.com’u kuran Serhat Karahan, Halil Akın ve Arda Bayındır, mülklerin kiralanması ya da satılmasına aracı olmaktan öte çevre, ulaşım, eğitim-öğretim kurumları, hastane, alışveriş vs konularda da özgün bilgiler sunuyor. Doğru bir fikrin iyi bir planlamayla başarıya ulaşacağını belirten üç kurucu ortak, pazar araştırmasının çok önemli olduğunu belirterek girişimcileri bu konuda uyarıyor. 12 kişilik bir ekiple çalışan, içlerinde ÖSS birincileri ve Bilim Olimpiyatları’nda 9 altın madalyası olan isimlerin yer aldığı bu ekip sektöre oldukça iddialı bir giriş yapmış.

Emlak sektörü üzerine Türkiye’de birçok site varken neden bu alanda çalışmaya karar verdiniz?
Ev arama işi Türkiye’deki herkes için ne yazık ki sancılı bir süreç, bunu birinci elden biz de yaşadık. Şu anda diğer emlak sitelerinde sadece evlerin fotoğrafları, fiyat ve metrekare gibi bilgileri sunuluyor. Oysa ki bir ev satın alırken, bu özelliklerin yanı sıra evin bulunduğu bölgenin özellikleri, geçmiş fiyat bilgileri ve diğer insanların düşünceleri de önem taşıyor. Yurtdışındaki başarılı sitelerin tamamında da uygulama bu şekilde. Bu nedenle hem kullanımı kolay hem de insanların gerekli bilgileri bulabilecekleri bir platform oluşturmaya karar verdik.

Proje nasıl hayata geçti? Maddi desteği nereden sağladınız?

Şu ana kadar hiç kredi kullanmadık ama yatırım destekleri aldık. Projemizi ileride kredi destekleriyle de geliştirmeyi planlıyoruz

Yatırımcıları sıfırdan başlayan bir projeye nasıl ikna ettiniz?
Eğer projenizde nish alanı bulur, bunu iyi bir şekilde kodlar, doğru bir planlama yapar, projenizi ve kendinizi iyi ifade ederseniz yatırım almama gibi bir ihtimaliniz olmaz.

Projenizi geliştirme sürecinde zorlandığınız noktalar oldu mu? 
İki konuda çok zorlandık. Öncelikle, insanların var olan alışkanlıklarını değiştirmek umduğumuzdan daha uzun sürdü. Genel olarak, bir hizmeti çok daha iyi bir şekilde sunsanız bile, yeni bir hizmeti denemek alışkanlıkları değiştirip öğrenmeyi gerektirdiğinden, Metrekare.com yaygınlaşana kadar biraz şüpheyle yaklaşan kullanıcılar oldu. Bu zorluğu, sitemizin kullanımını daha da kolaylaştırarak, faydalarımızı daha iyi anlatarak ve bu işin arkasında kuvvetli yatırımcılar ve bir ekip olduğundan bahsederek aştık. İkinci zorluk da çok fazla yeni özelliği, kısa bir sürede kullanıcıların karşısına çıkarabilmek oldu. Yeni bir girişim olarak, kullanıcıların ilgisini çekebileceğini düşündüğünüz çok fazla özellik oluyor ve bunları bir an önce geliştirip kullanıcıların karşısına çıkarmak istiyorsunuz. Yine de, ekibiniz henüz küçük olduğu için bu zorlaşabiliyor. Biz bu sorunu, çok akıllı ve alanlarında başarılı insanları takıma katarak ve geliştirme, pazarlama gibi konularda yaratıcı yöntemler deneyerek aştık. Özellikle, kalite ve yetenek olarak üst düzey bir ekip kurmamız bundaki en önemli etken oldu.

Sizce yeni bir işe başlayacak olan girişimci hangi süreçleri takip etmeli?
Girişimciler öncelikle kendilerinin de yaşadığı, çoğu kişi için büyük bir problem olan sorunları çözmeye çalışmalı çünkü bu problem büyük değilse, insanları alıştırmak çok daha zor oluyor. Doğru fikri bulduklarında, bu işi birlikte yapabilecekleri doğru ortakları bulmalılar, çünkü bir fikri tek başına hayata geçirmek çok zor. Doğru fikri, kuvvetli bir kurucu takımla hayata geçirdiğinizde, yatırım bulmanın nispeten daha kolay olduğunu düşünüyoruz. Örneğin biz bu fikre karar verirken 6 ay pazar araştırması yaptık, sonrasında fikre emin olduğumuzda da hem yazılım hem de emlak konusunda kuvvetli bir ortak yapısı kurduk. Bize göre girişimcilerin atladığı en büyük detay da bu. Yani iyi bir pazar araştırması yapmıyorlar ve bu nedenle sonuç bazen maalesef hüsran oluyor.

2014 yılı hedefleriniz neler?
Hedefimiz bu yılın sonuna kadar aylık 2 milyon ziyaretçiye ulaşmak. Ek olarak, kullanıcıların ev satın alma konusunda detaylı bilgi alabilecekleri, soru-cevap platformunu ve bölgesel fiyat analizleri özelliklerimizi bu yıl içerisinde tamamlamak istiyoruz.

 
Ortakların kariyer öyküleri
Serhat Karahan: 2004 ÖSS Türkiye birincisi, 2001 Özel Okullar Sınavı Türkiye birincisi,2000 Devlet Parasız Yatılı ve Bursluluk Sınavı Türkiye birincisi… İstanbul Atatürk Fen Lisesi ve Boğaziçi Üniversitesi Elektrik Elektronik Mühendisliği mezunu. McKinsey firmasının İstanbul ve Londra ofislerinde yönetim danışmanlığı yaptıktan sonra Rocket Internet’e bağlı Sporena’yı kurdu. Ardından 1 yıl kadar Earlybird Venture Capital’de çalıştı. Nisan 2013’ten itibaren Metrekare.com’da.

Arda Bayındır: Bilecik Fen Lisesi ve Boğaziçi Üniversitesi İnşaat Mühendisliği bölümü mezunu. Bir yıl FEKO Dış Ticaret firmasında çalıştıktan sonra Taisei Corporation ile Marmaray Projesi’nde görev aldı. Ardından bir yıl Art-Yol Mühendislik'te Yapı Güçlendirme projelerinde yer aldı. Nisan 2013’ten itibaren Metrekare.com’da.

Halil Akın: ÖSS Türkiye 39.cusu. Ayrıca teknoloji yarışmalarında çeşitli birincilikleri var. Boğaziçi Üniversitesi Bilgisayar Mühendisliği'nden mezun olduktan sonra Turkcell de yazılımcı, Türk Telekom Grup'ta stratejist, Rocket Internet'te de dijital pazarlama müdürü olarak çalıştı. Yaklaşık 1 yıldır Metrekare.com'da ürün geliştirme ve pazarlamayı yürütüyor.