KÖPÜĞÜN DÜNYA MARKASI
 
1993’te kurulan Berkosan polietilen köpük üretimini Türkiye’de ilk gerçekleştiren firma oldu. Sektörün yerli lideri olan firma markalaşarak geliştirdiği yenilikçi ürünlerle dünya çapında ün kazandı. Şirket kendi geliştirdiği tasarım ve sistemlerle köpük üretiminin küresel aktörleri arasına girdi.
 
Haber: Tarık Dağlı
 
Berkosan 1993 yılında Bursa’da faaliyetlerine başladı. Daha önce yurt dışından ithal edilen polietilen köpük bazlı ürünlerin üretimini 1993 yılında Türkiye'de ilk defa gerçekleştiren Berkosan ambalaj naylonu, balonlu naylon ve çapraz bağlı polietilen köpük üretimini de gerçekleştirdiği ilkler arasına katmayı başardı. Tesislerinde kullandığı makinelerin üretimini de kendisi gerçekleştiren Berkosan, her talebi karşılayabilecek; standart dışı esnek üretim anlayışıyla dünya çapında şöhrete kavuştu. Firma, yüksek fiyatlarla ithal edilen polietilen köpük ürünlerinin imalatını ve ihracatını yaparak önce bu ürünlerde kendisini geliştirdi ardından da kendi mühendisliğini katarak tüm dünyaya Berkosan imzası taşıyan farklı ürünler sağladı. Borsaya açıldıktan sonra Gelişmekte Olan İşletmeler Piyasası'nda (GİP) işlem gören ilk şirket olan Berkosan markalaşmaya giderek Foamex, Polyberk, Airpack, Airfoam ve Reflekt isimli ürünleriyle adeta dünyada devrim yaptı.
 
Farklı ve kullanışlı ürünleriyle inşaat, endüstri, otomotiv, spor, eğlence, tesisat, ayakkabı ve çanta gibi sektörlerin dünyaca ünlü markaların tercihi olan şirket inşaat sektöründe ısı yalıtımı sağlayan ürünleriyle adından sıkça söz ettirdi. Bu alanda sektörün dünya çapındaki aktörlerinden biri olan şirket, genelde jimnastik ve fitness salonlarındaki yer döşemelerinde kullanılan ürünleri, çocuk oyun odalarından can yeleği iç donanımına kadar tasarlayarak ürün kullanımında küresel değişimlere imza attı. Yılların deneyimi ve AR-GE yatırımını sektörleriyle alakalı farklı alanlarda da kullanan Berkosan halı saha, stadyum, sunî çim vb. alanlarda hava ve sıvı drenajının sağlanması için ‘özel delik sistemi’ buluşu ile dünyada bir ilke de imza attı.
 
Berkosan Genel Müdürü Meltem Aldıkaçtı, şirketin gelecek hedeflerini şu sözlerle anlattı: Şu anda dünyada bizi bilmeyen yok. İtalya ve İspanya’da müşterilerimiz yeni çıkaracağımız ürünü bekliyorlar. Biz de artık tam manasıyla küresel oyuncu olmak istiyoruz. Bu konuda çok önemli adımlar attık. Dünyanın sayılı üreticileri arasına girdi. Avrupa'da zaten varız, birçok pazarda büyük ısırıklar aldık. Türkiye'de pazar lideriyiz. Burası bize dar geliyor, kabuğumuza sığmıyoruz. Sektörün en iyilerinin olduğu Amerika pazarına da girdik. Şimdi yeni geliştirdiğimiz ürünlerle bu pazarda da en iyiler arasına girip sektöre dünya çapında yön veren aktör olmak istiyoruz."