Gülümseniz eksik olmasın.
Atalarımız, tatlı dilin önemini sayısız kez dile getirmiş. Bize düşen de bunu uygulamak olmalı. Firmalar için de bu geçerli. Gülen bir yüz ve hoş sohbet, müşteri sayınızı artıracağı gibi var olan müşterilerinizi de daha kalıcı hale getirecektir. Müşterilerinizden gülümsemenizi ve sohbetinizi eksik etmeyin.
Konuşmaktan çekinmeyin.
İletişim, birçok konunun çözümü ve çok sayıda kapının anahtarıdır. Müşterilerinize vereceğiniz bir selam, bir hal hatır sormanız veya onlara günlerinin nasıl geçtiğini anlatma fırsatı vermeniz başarılı bir müşteri deneyimi inşa etmenize katkı sağlayacaktır. Müşterilerinizle, onları sıkmayacak şekilde olabildiğince diyalog kurmaya gayret gösterin. Kimse, satın alım süreçlerinde karşısında sus pus duran bir firma yöneticisi istemez.
İkramdan zarar gelmez.
Toplum olarak ikram kültürüne fazlasıyla sahibiz. Müşteriler, bunu ticari ilişkilerinde de görmek ister, ikramı olan işletmeyi sever. İçinde bulunduğumuz şu zamanlarda zor olsa da genel olarak kültürümüzde olan minik ikramlar, yeni müşterilerin kapısını aralayabilir ve müşteri deneyiminizi üst noktalara taşıyabilir. Bu güzel aksiyonu işletmelerin kültürlerine dahil etmeleri önemli geri dönüşlere aracılık edebilir.
Parada ısrarcı olmayın.
Bazen hepimizin üstünde nakit para olmayabiliyor. Veya cüzdanımızı evde unutabiliyoruz. Bunun farkında olup kimi zaman müşterilerinizden küçük ödemeleri almamanız veya onlara daha sonra ödeme imkânı tanımanız müşterilerinizin, işletmenize kalıcı bir şekilde bağlanmasını sağlayabilir. Unutmayın, küçük jestler işletmenize her zaman kazandırır.
Dükkan atmosferinize özenin.
Kimi zaman farkında olmasak da dükkanların iklimi, müşterilerin firmaya olan bakış açısını etkiler. Soğuk bir kış gününde sıcacık bir dükkana giriş yapan müşteri orada daha fazla vakit geçirmek isterken, sıcak bir yaz gününde yine aşırı sıcak olan bir dükkanda müşteriler çok fazla vakit geçirmeyi tercih etmeyecektir. Klima veya benzeri bir araçla işletmenizin atmosferini her zaman kontrol etmeniz ve bunu olabildiğince ideal seviyelerde tutmanız başarılı bir müşteri deneyimi oluşturmanıza katkı sağlayacaktır.