Dijitalin sunduğu imkanlar ve gelinen son nokta, gelişmiş iletişim teknolojileri, bilgi erişim gücünün artması, global pazarlara hızlı ulaşım ve bunların da ötesinde teknolojinin sunduğu imkânlar işletmelere bir çok alanda olduğu gibi markalaşma alanında ciddi fırsatlar sunuyor. “Küresel bir köy” olarak tanımladığımız pazarda rekabet edebilmenin en temel unsurlarından biri dijital teknolojinin sunduğu imkânları en etkin şekilde değerlendirerek markalaşmayı oluşturmak.
Accenture CEO’su Pierre Nanterme, INC Dergisi’ne yaptığı açıklamaya göre 2000 yılında Fortune’ın 500 büyük listesinde yer alan işletmelerin yarısı yok oldu. Bunun ana sebeplerinin başında da dijitalleşme geliyor. Accenture Türkiye Genel Müdürü Dilnişin Bayel’de Türkiye Dijitalleşme Endeksi raporunda son noktayı koyuyor: “Bugün geldiğimiz noktada büyük bir teknoloji devriminin ortasındayız ve dijitalin artık şirketlerin DNA’sında olması kaçınılmaz...”
Türk Paten Enstitüsü Markalar Daire Başkanlığı tarafından Halil Murat Güngüneş imzası ile yayınlanan bir araştırmada, dünyada siyasi sınırların yeniden yapılanması, doğu bloğunun çöküşü, bilgi ve haberleşme teknolojilerindeki gelişmeler, yeni tüketici pazarlarının açılması, ülkeler arasında ticari formların kurulması, ticaret anlaşmaları ve Dünya Ticaret Örgütü’nün (DTÖ) kuruluşu ihracat için yeni fırsatların ortaya çıktığının altı çiziliyor. Teknoloji sayesinde daha ucuz, daha hızlı ve daha kaliteli üretim yapılabilmesi imkânı işletmelere sağlanıyor.
Buna ilave olarak markalaşma ve pazarlama adına da KOSGEB ve Ekonomi Bakanlığı’nın işletmelere sunduğu ciddi fırsatlar var. Marka oluşturma ve pazar araştırma adına işletmelerin bu fırsatları değerlendirmelerinde fayda var.
KOSGEB ve Ekonomi Bakanlığı’nın işletmelere sunduğu bu fırsatlar şunlar;
KOSGEB Yurt İçi ve Yurt Dışı Fuar Desteği
KOSGEB Tanıtım Desteği
KOSGEB Eşleştirme Desteği
KOSGEB Yurt Dışı Gezi Desteği
Ekonomi Bakanlığı:
• Pazara Giriş Belgelerinin Desteklenmesi
• Yurt Dışı Pazar Araştırması Desteği
• Pazara Giriş Rapor/Danışmanlık Desteği
• Sektörel Ticaret Heyeti ve Alım Heyeti Desteği
• UR-GE Desteği
• Yurt Dışı / Yurt İçi Fuar Desteği
• E-Ticaret Sitelerine Üyelik Desteği
• Yurt Dışı Birim, Marka ve Tanıtım Desteği
• Marka Turquality Desteği
• Hizmet Sektörü Destekleri
• Küresel Tedarik Zincirine Giriş Desteği
• Tasarımcı Şirketlerin ve Ofislerin Desteklenmesi
Kaynak: KOSGEB & Ekonomi Bakanlığı
Fatih ÖNCÜ