TURQUALITY ve işletmeler

TURQUALITY ve işletmeler
TURQUALITY®,  uluslararası markalaşma potansiyeli olan işletmelerin, daha geniş coğrafyalara ulaşmak için izleyeceği yolda yaptıkları harcamalara destek veren bir programdır. Program, işletmelerin üretim, pazarlama, satış ve marka oluşumu için uluslararası pazarda rekabet edebilmesine yönelik olarak yapılan çalışmalara destek sağlıyor. Devlet desteği olarak düzenlenen program, markaları destekleyerek “Türk Malı” “Made in Turkey” imajının ve ülkemiz itibarının güçlenmesine katkı sağlamaktadır.

TURQUALITY Programı kapsamında desteklenecek işletme faaliyet ve giderleri şunlar;
  •  Patent, faydalı model, endüstriyel tasarım ve marka tesciline ilişkin harcamaları,
  •  Sertifikasyona ilişkin giderleri,
  •  Moda/endüstriyel ürün tasarımcısı/şef/aşçı istihdamına ilişkin giderleri,
  •  Tanıtım, reklam ve pazarlama faaliyetleri,
  •  Yurt dışı birimlere ilişkin giderleri,
  •  Danışmanlık (Yönetim, tasarım, hukuk, bilişim) giderleri.
TURQUALITY bir çeşit markalaşma programıdır. İhracatın armasına yönelik yapılan bir destek programı değildir.  Bunun bilinmesinde fayda var. Küresel Türk markalarından yurt içinde lokomotif oluşturmak, şirketlerin marka gücü ve kurumsal altyapısını güçlendirmek, yurt içinde marka bilinci ve farkındalığı yaratmak programın hedefleri arasında yer almaktadır.
TURQUALITY  programının işletmelere vermiş olduğu limitsiz destek programları şunlar:
 
  •  Patent, faydalı model ve endüstriyel tasarım tescili, marka tescil/yenileme/koruma 
  •  Tanıtım harcamaları       
  •  Mağaza kira        
  •  Ofis, depo, showroom, satış sonrası servis, reyon/raf/dekorasyonlu köşe kira
  •  İstihdam        
  •  Pazar araştırması çalışması ve raporları     
  •  Fuar         
  •  Depolama Hizmeti       

Limitli olan desteklerde şunlar:

  •  Mağaza temel kurulum/dekorasyon/konsept mimari giderleri  909.560 TL
  •  Ofis, depo, showroom, satış sonrası servis, reyon/raf/dekorasyonlu köşe/temel kurulum/dekorasyon/konsept mimari giderleri  909.560 TL
  •  Pazara giriş belgeleri, sertifikasyon, ruhsatlandırma, test/klinik test 2.273.900 TL
  •  Franchise dekorasyon/kurulum/konsept mimari giderleri  454.780 TL
  •  Franchise kira       909.560 TL
  •  Kurumsal altyapı oluşturmaya yönelik danışmanlıklar (EK13A)  2.273.900 TL
  •  Gelişim yol haritası çalışması     800.000,00

İşletmeler müracaatlarını TC Ekonomi Bakanlığı’nın İstanbul, Yenibosna’da yer alan TIM binasındaki ofisine yapabilirler. Fakat TURQUALITY® Destek Programı’na başvurmadan önce, işletmenizin “Yetkinlik Seviyesini” TURQUALITY sayfasından (http://www.turquality.com/on-degerlendirme-seti) ölçerek işletmenizin  TURQUALITY programından faydalanıp faydalanamayacağını öğrenebilirsiniz. 
 

Fatih ÖNCÜ

Uzman Hakkında

Sena Gürsoy
Teşvik ve Hibe Destek

Ankara Üniversitesi Siyasal Bilgiler Fakültesi Kamu Yönetimi Bölümü’nden 1999 yılında mezun oldu. 2006 yılında aynı üniversiteden Kamu Yönetimi-Yönetim Bilimleri alanında yüksek lisans derecesini aldı.

Çalışma hayatına 2002 yılında İçişleri Bakanlığı bünyesinde İl Planlama Uzman Yardımcısı olarak başlayan Gürsoy, 2005’te İl Planlama Uzmanlığı’na atandı. 2008 yılından bu yana İzmir Kalkınma Ajansı’nda çalışan Sena Gürsoy, ajansın farklı birimlerinde uzman ve birim başkanı olarak görev yaptı, Genel Sekreterlik görevini vekâleten yürüttü. İyi derecede İngilizce bilen Gürsoy, evli ve bir çocuk babası.

Tüm Uzmanlar
Uzmanın Diğer Makaleleri